Особливості проведення аукціонів на пониження пропозицій

Аукціон – це одна з конкурентних форм, що дозволяє визначити переможця, беручи за основу економічну складову його пропозиції. Сама процедура може проходити в різному форматі, тому перед відправкою заявки на участь, потрібно визначитись з тим, про яку форму аукціону говориться в конкретному випадку.

Прийнято розрізняти аукціони на пониження та підвищення пропозицій. В даному випадку, мова йде про редукціон. Говорячи простіше, це формат аукціону, коли за основу береться можливість зниження своїх пропозицій. Відповідно, учасники з самого початку трішки завищують свою цінову пропозицію, що б надалі у них була можливість її зменшувати.

Навіть при проведені державної закупівлі, учасникам доводиться зіштовхнутися з етапом аукціону. Це актуально в тому випадку коли мова йде про конкурентний діалог або ж надпорогові та допорогові закупівлі.

Гарним прикладом того, які аукціони мають найбільший попит серед учасників, є реалізація земельних ділянок. Кількість таких аукціонів серйозно зросла після прийняття закону про відкритий ринок землі і тенденція до зросту все ще дуже чітко проглядається. Впевнитися в цьому особисто можна, якщо перейти на сайт з оголошеннями sale.ueex.com.ua/filter/land-parcel.

Є декілька найбільш важливих моментів, що мають пряме відношення до проведення аукціону та з якими варто ознайомитися всім учасникам:

  • До того моменту, як не буде розпочато основну частину аукціону, учасники не мають можливості дізнатися кількість поданих заявок та пропозиції всіх інших користувачів;
  • Сам аукціон проходить в три основні етапи – в кожному раунді учасник має змогу понижувати свою пропозицію, маючи при цьому обмеження в розмірі максимального та мінімального кроку;
  • Точний час проведення процедури з пониженням вартості, визначається системою в автоматичному режимі;
  • Після того, як аукціон підходить до завершення, інформація про кожного учасника, пропозиції та документи з кваліфікацією потрапляє до вільного доступу. Ознайомитися з цими даними може хто завгодно.

Проведення електронного аукціону є можливим лише в тому разі, якщо було подано хоча б мінімальну кількість заявок для участі в процедурі.

У випадку з конкурентним діалогом, обов’язковою умов є отримання хоча б двох заявок на участь в торгах. Для всіх інших процедур достатньо 2-х надісланих заявок, серед яких організатор може обрати переможця.

Є окремі випадки, коли кількість учасників в аукціоні є занадто великою. Це може бути пов’язано з актуальністю самого лоту або ж занадто цікавими умовами для учасників. В такому разі, організатор має право проводити додатковий кваліфікаційний раунд, що дозволяє відсіювати певну частину учасників, опираючись на один з важливих критеріїв.

Функціонал сучасних електронних майданчиків в ПроЗорро

Використання інтернет-сервісів для пошуку оголошень є звичайним явищем і подібні ресурси надають учаснику стандартний перелік функцій, якими вони можуть скористатися.

Перш за все, мова йде про сам розділ з торгами, де учасник може переглядати всі актуальні пропозиції з аукціонами, в яких можна взяти участь.

Говорячи ж конкретно про інструменти, сюди можна віднести:

  • Моніторинг та перевірка майна – дана опція дає учаснику можливість дізнатися про те, чи потрапляло майно до арешту, хто був його власником та якою є історія обраного об’єкту;
  • Фільтри – вони потрібні для того, щоб можна було сортувати оголошення за критеріями. Це означає, що  користувач може задати цікаві для себе параметри і не переглядати ті оголошення, що не відповідають хоча б одному з пунктів;
  • Інтернет-розсилка – дозволяє  зекономити час користувачеві й отримувати інформацію про нові аукціони на свій мобільний телефон;
  • Результати – користувач має змогу слідкувати за ходом інших процедур і першим дізнаватися про те, як вони закінчились;
  • Технічна підтримка – це справді зручний та корисний інструмент, що дозволяє учаснику отримувати відповіді на запитання та вирішувати проблемні моменти.

Тому, щоб було зручно користуватися електронним майданчиком і максимально спрощувати цим собі завдання, є сенс звертати увагу на запропонований функціонал.

Що потрібно знати про інтернет-аукціон на підвищення пропозиції

На відміну від редукціону, де переможцем стає той учасник, що запропонував найменшу суму, за яку готовий виконати замовлення, аукціон на підвищення ціни має трішки інший механізм.

Такі аукціони частіше проводяться при купівлі певних товарів або об’єктів, тому на кожному з 3-х передбачених раундів, в учасників є можливість підвищувати суму своєї пропозиції на певний відсоток.

Переможцем в такому аукціону стає учасник, що зміг запропонувати організатору лоту найбільш вигідну цінову пропозицію.